1. ensimmäisenä otin vaihdelaatikon irti jolloin näin koko kytkimen.
2.sitten otin kytkimen suojakotelon irti jonka jälkeen näin kytkinlevyn ja jouset.
3. kun otin kytkinlevyn ja joust irti sen takana oli vauhtipyörä.
4. vauhtipyörän alla oli stefa koneeseen.
kytkimen toiminta: kytkin on laite, joka mahdollistaa pyörivään akseliin perustuvan voimansiirron keskeyttämisen.
Kytkintä ohjataan kytkinpolkimella. Lähtötilanteessa, kun poljin on
vapaana yläasennossaan, on kytkinlevy (pyörimätön osa) puristunut vauhtipyörä ja paineasetelman väliin. Tällöin kampiakselin kautta moottorilta tuleva pyörivä liike välittyy kytkimen (ja kytkinakselin) välityksellä vaihteistoon.
Kun poljin painetaan alas, vapautuu kytkinlevy puristuksesta ja moottorista tuleva voima ei välity eteenpäin.
kasaus:
1.vauhtipyörä paikoileen
2.kytkinlevy paikoilleen.
3.kytkinlvyn suojalevy paikoilleen. (kytkin kasassa)
4. painelaakeri ja vaihdelaatikko paikoilleen.
vaihteistoon laitetaan joko manuaali vaihdelaatikko öljyä tai automaattilaatikon vaihdelaatikko öljyä riippuen onko automaatti vai manuaali laatikko. öljyn määrä riippuu autosta sekä vaihteistosta ja sitä lisätään täyttö ruuvista.






Ei kommentteja:
Lähetä kommentti